Δευτέρα, 13 Απριλίου 2015

Φρούτα-λαχανικά: Ποιο χρώμα είναι θρεπτικότερο, και που ωφελεί;

Γνωρίστε τα θρεπτικά συστατικά που σας προσφέρουν τα φρούτα και τα λαχανικά ανάλογα με το χρώμα τους και μάθετε τα ευεργετικά οφέλη τους. 
Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι απαραίτητα στην καθημερινή μας διατροφή καθώς είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Κάθε φρούτο ή λαχανικό δε μας δίνει τα ίδια θρεπτικά συστατικά. Από το καθένα μπορούμε να προσλάβουμε διαφορετικά οφέλη και θεραπευτικές ιδιότητες. Ανακαλύψτε παρακάτω το… ουράνιο τόξο των φρούτων και λαχανικών και γνωρίστε τα οφέλη του στην υγεία μας. (Στο τέλος του άρθρου θα βρείτε επεξήγηση των βιταμινών αλλά κα των άλλων στοιχείων που αναφέρονται στο κείμενο)
Κόκκινο χρώμα: Αντικαρκινικό και ενισχυτικό του ανοσοποιητικού
Ντομάτες: Είναι πλούσιες σε λυκοπένιο που θεωρείται ότι βοηθάει στη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης καρκίνου του προστάτη αλλά και εντέρου.
Φράουλεςμήλα: Περιέχουν ανθοκυανίνες που και αυτές έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες. Οι φράουλες και τα μήλα με τις πλούσιες φυτικές ίνες βοηθούν στη δυσκοιλιότητα ενώ ακόμη τα κόκκινα αυτά φρούτα παίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση της χοληστερίνης.
Παντζάρια: Περιέχουν φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ και έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες.
Κόκκινες πιπεριές: Πλούσιες σε βιταμίνη C και βιταμίνη Α που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.
Πράσινο χρώμα: Ενέργεια και μείωση χοληστερίνης
Μαρούλι: Πλούσιο σε β-καροτένιο, βιταμίνης C και φυλλικού οξέος.
Ακτινίδιο: Περιέχει μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C που μπορεί να βοηθήσει στην προστασία ορισμένων μορφών καρκίνου. Είναι πλούσιο ακόμη σε ασβέστιο και φυτικές ίνες. Ακόμη η βιταμίνη C αυξάνει την απόδοση του οργανισμού
Μαϊντανός: Πλούσιος σε βιταμίνη C.
ΣπανάκιΜπρόκολο: Περιέχουν φυλλικό οξύ, βιταμίνη C και β-καροτένιο
Αρακάς: Πλούσιο σε βιταμίνη C, σίδηρο, φυλλικό οξύ, ψευδάργυρο και μαγνήσιο. Ο αρακάς είναι ιδανικός για να μας προσφέρει ενέργεια στον οργανισμό.
Αβοκάντο: περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά που βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης.
Πορτοκαλί χρώμα: Υγιές δέρμα και απώλεια κιλών
Καρότα: Πλούσιο σε βιταμίνη Α και φυτικές ίνες. Τα καρότα βοηθούν στην προστασία από καρκίνο αλλά ενισχύουν και το ανοσοποιητικό σύστημα. Ακόμη οι φυτικές ίνες βοηθούν στην μείωση της πίεση, αλλά και στο αδυνάτισμα.
Ροδάκινοβερίκοκο: Περιέχουν μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C αλλά και φυτικές ίνες.
Πορτοκάλι: Πλούσια πηγή βιταμίνης C, φυλλικού οξέως και φυτικών ινών
Άσπρο χρώμα: Κατά των καρδιακών παθήσεων και συμβολή στην παραγωγή ενέργειας
Πατάτα: Περιέχει μεγάλη ποσότητα καλίου, φυτικές ίνες, αλλά και υδατάνθρακες
Κουνουπίδι: Έχει αντικαρκινική δράση
Λάχανο: Περιέχει κάλιο, μαγνήσιο, ενώ είναι πλούσιο σε Βιταμίνη Ε
Σκόρδοκρεμμύδι: Παίζουν σημαντικό ρόλο στην προστασία από παθήσεις της καρδιάς αλλά έχουν και αντικαρκινικές ιδιότητες χάρη στα αντιοξειδωτικά που περιέχουν.
Μπλε χρώμα: Ρύθμιση της πίεσης
Βατόμουρα: Καλή πηγή φυτικών ινών, βιταμίνης C, σιδήρου και μαγνησίου.
Μελιτζάνα: Περιέχει κάλιο που βοηθάει στον έλεγχο της πίεσης, αλλά και στην καλύτερη λειτουργία του μυϊκού και νευρικού συστήματος.
Σταφύλια: Πλούσιο σε φυτικές ίνες, φλαβονοειδή και πολλές αντικαρκινικές ουσίες
Δαμάσκηνα αποξηραμένα: Κρατούν την πίεση σε καλά επίπεδα και είναι πηγή φυτικών ινών, κάλιου και μαγνησίου.
Κίτρινο χρώμα: Καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού και καταπολέμηση λοιμώξεων
Ανανάςλεμόνιγκρέιπφρουτ: Βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα. Πλούσιο σε φυτικές ίνες και βιταμίνη C.
Μπανάνα: Περιέχει μεγάλες ποσότητες από κάλιο που βοηθάει στην αντιμετώπιση της ζέστης, αλλά και στη διατήρηση της φυσιολογικής πίεσης. Είναι πλούσια ακόμη σε φυτικές ίνες.
Καφέ χρώμα: Αποτοξίνωση και ενέργεια
Μανιτάρι: Περιέχει ριβοφλαβίνη (Βιταμίνη Β2) και νιασίνη (Βιταμίνη Β3), φυτικές ίνες αλλά και σύνθετους υδατάνθρακες.
ΠΗΓΗ:http://proionta-tis-fisis.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου